Riskutbildning 1

Riskettan Karlskrona

Välkommen att boka din riskutbildning del 1 hos oss på Kungsplan Trafikskola!

På Kungsplan Trafikskola erbjuder vi en obligatorisk teorikurs som ingår i riskutbildningen för B-körkortet. Denna kurs, som även kallas för Riskutbildning del 1 eller Riskettan, ger dig den teoretiska grunden för att hantera olika riskfyllda situationer som kan uppstå när du kör bil.

Riskutbildning del 1 pågår i 3 timmar och 15 minuter, inklusive raster, och utförs i våra fräscha lokaler i centrala Karlskrona. Våra duktiga lärare guidar dig genom kursen och ger dig den kunskap du behöver för att bli en säker och ansvarsfull förare.

Lärare under riskettan lektion

Vad innebär riskettan?

Vi på Kungsplan Trafikskola vill vi att alla ska känna sig säkra i trafiken. Därför har vi satt som mål att ingen ska skadas i olyckor på vägarna. Det är därför som Riskutbildningen är en obligatorisk del av B-körkortet.

Genom vår pedagogiskt utformade utbildning ger vi våra elever möjlighet att reflektera över viktiga frågor kring trafiksäkerhet. Vi vill att alla ska ha kunskapen och förmågan att hantera olika riskfyllda situationer på ett säkert sätt.

Alkohol, droger, oanvänt bilbälte och hög hastighet orsakar många olyckor idag. Genom vår utbildning vill vi bidra till att minska dessa olyckor och öka säkerheten på vägarna för alla.

Bokning & priser

Det är enkelt att anmäla dig till vår Riskutbildning del 1 via formuläret nedan. Tänk på att du måste avboka senast tre vardagar före kursen, kl 13.00. Om du blir sjuk och behöver avboka senare än så måste du skicka med ett sjukintyg för att undvika att debiteras. Du kan avboka genom att ringa oss eller mejla oss.

Priset för Riskettan är 750 kr. Vi kommer att bekräfta din anmälan via mejl. För att boka en plats, se våra lediga tider och använd länken nedan. OBS: Betalning sker på plats när du går kursen.

Anmäl dig idag och ta steget mot en säkrare och mer ansvarsfull körning!

Kommande utbildningar

Boka direkt i formuläret nedan eller kontakta oss på 045582500

Inkluderar fika.

Boka riskutbildning 1

Vi erbjuder riskutbildning 1 löpande varje vecka, och du kan enkelt boka din plats nedan.

Vanliga frågor & svar

Här nedan har vi samlat några av de vanligaste frågor och svaren om riskutbildning 1. Hittar du inte ett svar på din fråga så får du gärna kontakta oss direkt via mail eller telefon.

Vi strävar efter att hålla våra priser så konkurrenskraftiga som möjligt. Det vi tar betalt för återspeglas i kvaliteten på utbildningen, den erfarenhet och kunskap våra lärare besitter, samt de resurser vi investerar för att ge varje elev bästa möjliga förutsättningar i trafiken. Kontakta oss för exakta prisuppgifter.

Nej, på Kungsplan Trafikskola i Karlskrona handlar Riskettan mer om kunskapsinhämtning än testning. Vårt fokus ligger på att du ska känna dig säker och informerad. Istället för att pressa elever med ett prov, lägger vi energin på att försäkra oss om att varje elev förstår de kritiska koncepten kring risker i trafiken genom utbildning och diskussion.

Riskutbildning del 1 på Kungsplan Trafikskola pågår i 3 timmar och 15 minuter, inklusive raster. Under den tiden kommer du att presenteras för värdefulla insikter och information om riskerna med bilkörning. Vi har designat kursens längd för att säkerställa att varje ämne får den uppmärksamhet det förtjänar, samtidigt som vi ger eleverna pauser för att reflektera och diskutera.

Ja, båda riskutbildningarna ska vara genomförda och godkända innan ditt teoriprov. Riskutbildningarna ger dig inte bara kunskap om potentiella faror, men också insikter som kan vara till stor hjälp när du ska göra ditt teoriprov. Det är viktigt att vara helt förberedd innan man ger sig in i sista processen om att ta körkort.

Boka riskutbildning 1