Prislista

Just nu: Kampanjpris på våra körkortspaket & körlektioner – Upp till 20% rabatt!

Priser & information

På Kungsplan Trafikskola vill vi att våra elever ska kunna ta sitt körkort så snabbt, effektivt och till ett rimligt pris som möjligt. Därför anpassar vi utbildningen efter dina önskemål och förutsättningar. Du kan välja att gå en intensivkurs, eller att ta körlektioner i den takt som passar dig.

Våra körlektioner är 60 minuter. Vi har även körlektioner på kvällar och helger, så att du kan ta ditt körkort så snabbt som möjligt.

Låt oss hjälpa dig att nå ditt mål – boka din körlektion idag!

Våra körkortspaket

Konktakta oss för finansiering av ditt körkort via CSN eller vår partner Resurs Bank eller Klarna. Räntefritt upp till 24 månader.

Körkortspaket 1

Nu: 8.700:-

Ordinarie pris: 12.910:-

Kan delbetalas räntefritt

Gäller vid uppvisat Mecenatkort eller gymnasie-elev.

Trafikskoleelev håller upp en prislista
2560px Klarna Payment Badge.svg
Swish payment Logo.wine
SVEA
ResursBank Logo
Bankgiro logo nr ssl1

Körlektioner

Manuell & automat bil.

1 st 40 min körlektion : 595 kr Ordinarie pris: 660 kr
1 st 60 min körlektion : 895 kr Ordinarie pris: 1020 kr
4 st 60 min körlektion : 3 550 kr Ordinarie pris: 4 080 kr
6 st 60 min körlektion : 5 320 kr – Ordinarie pris: 6 120 kr
10 st 60 min körlektion : 8 800 kr Ordinarie pris: 10 200 kr

Syntest: 100:-
Enskild teorihjälp : 600 kr/timme – Ordinarie pris: 800 kr

Testlektion 60 min : 695 kr
Varför ska man ta en testlektion? En testlektion är utmärkt för dig som är osäker på din kunskapsnivå & vilket paket du ska köpa som passar dina behov för att gå i mål med körkortet. Många är osäkra på vad man ska köpa och då är detta ett utmärkt sätt att få mer kött på benen innan man bestämmer sig för vilken intensivkurs eller hur många körlektioner man ska köpa. På lektionen kommer en av våra utbildade och av Transportstyrelsen godkända trafiklärare att testa dina kunskaper. Efteråt vet du vad du behöver göra för att ta körkort.

Fasta priser

Digitalt teoripaket – 1500 kr

Lån av bil vid uppkörning (inkl. 30 min uppvärming) – 1500 kr

Inskrivningsavgift – 250 kr

Handledarkurs – 495 kr
(Ordinarie pris: 600 kr)

Riskettan – 750 kr
(Ordinarie pris: 900 kr)

Risktvåan (Halkan) inkl. resa till Olofström halkbana – 3300 kr
(Ordinarie pris: 3600 kr)

Bokpaket – personbil – 495 kr
Ingår: Körkortsboken, Studiehäftet
Vägmärken & vägmarkeringar

Transportstyrelsens & Trafikverkets avgifter:

Kunskapsprov – 325 kr

Fotografering på Trafikverket – 80 kr

Körprov – 800 kr

Körkortstillverkning – 280 kr

Vad tycker våra elever?

Våra villkor

Alltid 10% studentrabatt på ordinarie paketpris. Går ej att kombineras med andra erbjudanden. Gäller ej kampanj pris. Gäller vid uppvisat Mecenatkort.

Avbokning av körlektion måste ske senast 1 vardag innan före klockan 13.00. Vid sen avbokning debiteras fullt pris. Vid avbeställning gäller följande:

• Risk 1 och Handledarkurs senast klockan 13:00, 3 vardagar innan.
  • Risk 2/ Halkkörrning senast klockan 13:00, 5 vardagar innan.
  • Tänk på att om du inte avbokar din tid kommer du bli debiterad, vid sjukdom ska ett sjukintyg/intyg uppvisas inom en vecka från det datum du var sjuk.
  • Avbokning sker på mejl eller telefon. Kontaktuppgifter hittar du längst ner på hemsidan.

AVBOKNINGSVILKOR Intensivkurs och körkortspaket:

Skulle du av någon anledning behöva avboka din intensivutbildning eller körkortspaket så måste det ske 3 hela veckor innan beräknad kursstart. Vid senare avbokning tar Kungsplan Trafikskola en avgift på 2500 kronor.

Avbokningen måste ske under skolans öppettider, ej kvällar eller helger.
OBS!! All avbokning måste ske på plats på Kungsplan Trafikskola eller på telefon 0455 82 500. INTE SMS, e-post eller liknande.

Betalningsvillkor
Betalning av intensivpaket/körkortspaket ska ske i förskott och ska vara betald till Kungsplan Trafikskola 3 hela veckor innan beräknad kursstart. Betalning av enstaka körlektioner, Riskettan, Handledarkurs kan genomföras på plats i skolan.

Vid sjukdom
Vid senare avbokning pga sjukdom krävs att du inkommer med ett sjukintyg för att inte bli debiterad.

Betalning och delbetalning
Hos oss kan du betala med kort, Resurs Bank och Klarna. Hos oss har du möjlighet att delbetala räntefritt upp till 24 mån.