Halkbana | Riskutbildning 2

Riskutbildning 2

Välkommen till att boka din riskutbildning 2 hos oss på Kungsplan Trafikskola!

Riskutbildning 2 är den andra delen av riskutbildningen för att få körkort. Den här kursen fokuserar på att ge elever praktisk erfarenhet av olika riskfyllda situationer som kan uppstå när du kör bil.

Riskutbildning 2 hålls hos en av våra samarbetspartners i Olofström.

Hör av dig till oss på mejl, telefon eller fyll i formuläret nedan för att få mer information och boka nästa lediga utbildning.

Elev övningskör riskutbildning

Det här får du lära dig under riskutbildning 2 Karlskrona

Vi vet att det inte räcker med teoretisk erfarenhet som du får ta del av under riskettan utan praktisk erfarenhet är även nyckeln till att förstå de risker som finns i trafiken. Under risktvåan på halkbanan i Karlskrona får du testa på att hantera bilen i situationer där det krävs olika körtekniker, från att undvika kollisioner till att kontrollera bilen i sladd.

Det här kan elever förvänta sig på riskutbildning 2:

• Hur du hanterar din bil när den ska undvika en kollision

• Hur du hanterar sladdar och halka

• Hur du hanterar olika väglag och väderförhållanden

• Hur du hanterar olyckor och andra farliga situationer på vägarna

• Hur du minimerar risken för olyckor och håller dig säker i trafiken

Erfarna lärare på halkbanan

Våra kvalificerade lärare har lång erfarenhet av riskutbildning. De är här för att guida dig, ge feedback och försäkra att du får ut det mesta av din utbildning och tid på halkbanan. Du kommer att lära dig mer om hur du hanterar din bil under svåra förhållanden, vilket är en ovärderlig kunskap för en säker framtid bakom ratten.

Viktiga förberedelser inför Halkbanan

Innan du ska ut på halkbanan är det viktigt att du är förberedd. Kom i god tid, ha med dig rätt utrustning och var mentalt förberedd på att lära dig mycket. Det behövs att du är fullt engagerad i din utbildning för att få ut det mesta av din tid på halkbanan.

Vanliga frågor och svar:

Kostnaden för riskutbildning 2 på halkbanan i Karlskrona kostar vanligtvis 3500 kronor. Kontakta oss för mer detaljerad information.

För att klara utbildning risktvåan på halkbanan måste du visa förståelse och praktisk förmåga att hantera riskfyllda situationer i trafiken.

Se till att vara utvilad, ha ätit och druckit ordentligt, och kom i god tid. Det krävs fullt fokus för att få ut det mesta av din utbildning på halkbanan.

Tiden för att genomföra riskutbildning 2 på halkbanan kan variera beroende på flera faktorer. Men i allmänhet bör du räkna med ungefär en halv dag.

Kommande utbildningar

Torsdag 23 Mars – 11:00-14:15
Boka direkt i formuläret nedan eller kontakta oss på 045582500

3.600:-

Inkluderar fika.

Boka halkbana

Vi erbjuder riskutbildning 2 löpande varje vecka, och du kan anmäla intresse nedan för att få lediga kursdatum. Våra riskutbildningar genomförs av erfarna och professionella lärare, och du får möjlighet att öva på olika körtekniker och hantera farliga situationer under kontrollerade förhållanden.

Vänta inte – boka din riskutbildning 2 redan idag!

Kommande kurser:

Boka halkbana

Vänta inte – boka din riskutbildning 2 redan idag!